Oniochalasia

Det är tydligen engelska ordet för shopping som en metod för avslappning (stress relief) eller avkoppling. Absolut inget jag brukar hålla på med eller så … Inte alls …😉 *host*

Hur som helst. Mina röda Hasbeens var så lyckade, att jag var tvungen att köpa ett par svarta, men låga, också. Nu är det dock så varmt att jag hellre är barfota på min lilla minigräsmatta på fotplattan. En utmärkt idé, svalt samtidigt som den ger en micro-massage under fotsulorna. Hur som helst var de inte lika bekväma, men samtidigt rätt skönt att slippa klacken. Skosnörena har jag dock bytt ut på dem då de var i läder på de låga.

009_flat_beach_sandal_black-90ca8ad3

Sedan fick jag via bloggen Var-dags-rum tipset om japanska mossbollar. Sagt och gjort, jag gick in på min älskade Etsy och hittade dem plus några air plants, som jag velat haft länge, i samma affär (ItsBees). Ska hämta dem imorrn och jag hoppas de överlevt sin resa.

 

Jag blev lurad att testa Glossybox av en kompis. Har tre månaders prenumeration och har nu fått två boxar. Det är lite som julafton varje gång man öppnar, eftersom man inte har en aning om vad man får, och lådorna är snygga men inget jag kommer fortsätta med i längden tror jag. Har egentligen slutat med alla ansiktsprodukter nu, efter att ha sätt med egna ögon hur bra hy man kan få med bara vatten, och hittills funkar det fint. Mandelolja köpte jag som rengöring/hudkräm, men använder det bara ibland. Och Glossybox tipsade mig om Dr. Bronners tvålar, som jag var tvungen att testa. Du kan använda dem till typ allt, och ja … jag älskar dem. Jag köpte mina via Bekkas.se som också hade hårda tvålar.

 

Blev också lurad att kolla på grafitti-färg, Montana Gold. Inte för skadegörelse utan till inredning. Skulle ha silver till IKEA-hyllan. Det slutade med att jag beställde hem 12 färger från Skapamer.se … hmm …

Sedan måste jag säga att jag snöat in på Lindex. Antingen har de bytt stil eller så har jag blivit gammal. Diverse grejer har det blivit där. Älskar Holly & Whyte, men de finaste är nog baby-kläderna med Mumin till lille Leo.

 

Men den galnaste shoppingen var nog igår. Jag och en annan kompis gick in på ÖB och köpte i princip alla kattillbehör man kan tänka sig. Nu är det bara katterna som saknas. Syskon, en till henne och en till mig, så vi kan passa varandras. Och varifrån detta infall kom ifrån … ja … en släng av oniochalasia kanske … (men vi vill ju ha katterna så klart, hos mig har det funnits en önskan sedan jag flyttade hemifrån).

994237_10151819163125407_1610811868_n

Kommentera

