Halvårets shopping

Det är ett halvår sedan jag bloggade, eller faktiskt sju månader. Har inte riktigt orkat. Ska se om jag kommer igång nu, när min skrivklåda är stor.

Två nya Apple-prylar har haft sitt inträde i mitt hem under denna tid. En IPhone 5 och en IPad Mini. Lovely little things!

Fick också mail om att hårddisken i min IMac kunde vara defekt och de skulle byta ut den kostnadsfritt. Det drog jag in i det sista på, för hur skulle jag klara mig utan min Luke i flera dar? Fast jag köpte så så småningom en extern hårddisk och gjorde backup, och tillslut är bytet nu äntligen gjort. Det var inte så farligt ändå, bara fem dar utan dator (och hade ju egentligen två andra jag kunde använda istället), och återställningen gick otroligt smidigt. När jag tog rätt skiva för att boota datorn vill säga. Hejja Apple säger jag bara. Till skillnad från skit-PCn som jag har på jobbet …

IKEA har jag också naturligtvis varit på. Fick tag på den underbara RÅSKOG , och lite andra turkosa saker att ha i badrummet. Dessutom det smala, smarta nattduksbordet NORDLI som är perfekt närmast väggen i sovrummet. Och lite allmänt småtjafs så klart. Nu väntar jag in april då spännande snygga nyheter kommer in …

På klädsidan har det inte varit något särskilda inköp har jag för mig. Har dock börjat jobba vid Farsta Centrum så häromdan kom jag därifrån med lite grejer från Lindex. Tröjan var så bekväm att jag var tvungen att köpa en till. Kommer bli farligt det där …

Smink från Eleven har det blivit, men inte direkt något nytt utan bara samma saker som förr. Mitt älskade Sexy Mama t.ex. Jo, ett rouge i samma märke: Down Boy. Riktigt fint. Testar nu också Estelle & Thilds hudvård. Helt ok och luktar inte. Och sen är det ju eko så det är ju ett stort plus.

Den dyraste saken jag köpt var en ny madrass. 120 cm sängar är lite ute och det finns väldigt lite att få tag på. Och jag vägrade en lika värdelös madrass som sist, som var förstörd efter bara några månader. I somras hittade jag sidan Grön Interiör, och där fanns madrasser i ekologiskt naturmaterial. Dyra, och det var många vändor och velande innan jag vågade beställa utan möjlighet att returnera, då det måttet fick bli en specialbeställning. Men nu har den kommit, och … ja, den är riktigt skön. Får inte alls ont på samma sätt, och blir heller inte snorig längre… Hejja!

Jag gjorde dock ett kap när jag upptäckte att Estride skulle läggas ner. Ett väldigt mycket billigare sidenlakan-set samt deras fina sidensammetpläd finns nu i min ägo.🙂

Shoppade loss gjorde jag också på mässorna Allt om mat och Allt om hälsa. Ja, jisses … det blev mat, knivar, matkassar, massageapparat, kuddar osv … längtar till nästa gång!

För tillfället är det mest blommor (och bin) som lockar. Ser fram mot en del fler turer till Plantagen framöver.

Det var nog min shoppinghöst och -vinter i ett sammandrag. Ska bättra mig på bloggandet!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kommentera

