Spontanshoppade

i Sturegallerian igår. Var liksom tvungen. CC Skor hade rea, och då kan man göra fynd. Skönare högklackade skor får man leta efter, men priset är vanligtvis lite väl saftigt. Och nu hade restparen ytterligare 20 % rabatt. Så jag gick in, mest för skojs skull. Plötsligt såg jag ett par skor som jag insåg var extremt praktiska för mig, med stundtals väldigt svullna fötter. Ett par halvhöga ”kängor” i ljusbeige mocka med öppen tå och häl, dragkedja på sidan och snörning hela vägen ner. De går alltså att anpassa helt efter fötterna och är lätta att sätta på. Två par kvar, en 35 och en 38. Så för skojs skull testade jag 35an. De satt som en smäck och var lika bekväma som mitt andra par skor därifrån. Var tvungen att köpa dem, och tjejen i kassan var så juste så jag fick restparsrabatten också. 560 kr för ett par skor som kostat närmre 1800 kr, det kallar jag kap!

Snart, snart är sovrummet klart. Köpte färg till sängen och sängbordet och det mest bedårande vita tyget med vita prickar till sängkappan i förra veckan. En strykning med färg till och allt kan monteras i hop igen.🙂 Flügger har fiffigt nog en grundfärg till fanér-möbler. Tips till alla som vill måla om IKEA-möbler.

Har också äntligen hittat gardiner som funkar till resten av grejerna i sovrummet. Tacksamt nog färdigsydda, gammelrosa sammetsgardiner (Sammie) från Jotex. Satte upp dem idag, och med Alvine spets från IKEA bakom blev det jättefint. Nu väntar jag bara på en pall med förvaring från Mio (på bilden är det fel färg, min går såklart i lila/rosa) som jag beställde för några veckor sedan. Sedan så … är jag klar … tror jag … hmm …

Till sist slänger jag med en bild på min nya köksklocka jag nämnde i mitt förra inlägg. Fin där den hänger, men rätt svår att se tiden på … kanske dumt till en köksklocka?

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kommentera

