Hoppsan!

Det var visst länge sedan jag uppdaterade. Egentligen borde jag skriva min artikel men … det här är roligare.

Det har nog varit lite småköp hit och dit sedan sist och allt kommer jag nog inte ihåg. De mest utstickande sakerna kommer dock här, och ja … jag gillar färg!

Bamarang är min nya favorit bland medlemsshoppingssajterna. Där hittade jag plötsligt två saker jag suktat efter länge och till ett billigare pris. Dels bollslingan Mexican från Cable and Cotton, som nu pryder mitt vardagsrum (och fick mig sugen på fler slingor). Dels en diskhandduk från Mrs Murphy. Lagom divig, inte sant?

Jag vill göra min balkong lite mysigare, och började med att dra ner den stora förvaringslåda jag haft där ute ner till källaren. Till källaren åkte sedan mina två enkla fällstolar i äkta plast från IKEA och byttes ut mot mer fina och bekvämare dylika från Fernob. Länna Möbler hade som tur var kampanj så de blev lite billigare. Två turkosa sådana stolar och balkongen såg genast mer inbjudande ut.

I mitt vardagsrum ligger två platta paket (som hör ihop) och väntar på uppmontering. Blev totalt förälskad i en del saker i IKEAs PS 2012 kollektion. Det som ligger i paketen är detta fantastiskt fina vitrinskåp, som ska få samla en del minnen i min hall. Häromveckan köpte jag tavellister där nu alla mina souvenir-dockor trängs över pallen som jag köpte för ett tag sedan på Åhlens. Också så fin (och ett kap med alla rabatter och presentcheckar jag råkade ha)!

Åhlens ja … smet in där idag på den minimala promenad jag vågade göra med en permobil vars kontakt glappar. Hade tröttnat lite på min handväska och ville ha nåt nytt och billigt  till sommaren. Kanske inte den mest jessmaistiska väskan, men den tilltalade mig ändå. Dessutom hittade jag ett nagellack i nästan samma nyans som min favvo-poncho. Yey! (Make-up store, helt crazy av mig att köpa nåt annat än OPI).

Unika saker tilltalar mig och när Provrummet började sälja unika plånböcker från Nat-Mad blev jag genast intresserad och har kollat in dem regelbundet för att hitta någon som passar mig (min älskade plånbok från New York börjar bli så sliten). Igår slog jag till, så den kommer nog på måndag.🙂

Och sist men inte minst – biljetter till Madonna och Lady Gaga i sommar!

Kommentera

