Lite nytt!

Eller är det kanske mycket nytt? Börjar känna att antalet kartonger som slängs i det här hushållet inte riktigt motsvarar antalet personer som bor i det … nåja …

Jag har, som jag skrev i nåt tidigare inlägg rätt nyligen tapetserat om i mitt sovrum. Och det måste man matcha upp med lite annat snyggt. Typ lampor. Har letat taklampa i 8 månader pga att hjälpmedelscentralen ljög när de satte upp en ny taklift. Inte helt lätt att hitta en plafond på under 9 cm. Och då helst en som man slipper montera bort uttaget på. Men så passade jag på att gå in i lampaffär medan jag väntade på taxin efter frisörbesöket i veckan, och se där… det fanns en! Och den passade! Kanske inte så snygg, men man slipper famla i mörkret i alla fall.

Snyggare är däremot den nya golvlampa som jag använder som sänglampa. Viper i svart läder från det danska märket Le Klint. Inköpt på danskdesign.nu. Ängeln och djävulen hade en kort, men intensiv, kamp innan jag klickade på Köp. Men jag intalar mig nu att det är ett konstverk i sig, och konst kostar ju faktiskt.

För ett par månader sedan hittade jag till sidan Dalani.se. Lite som Campadre men enbart hem- och hushållsprylar. Och precis som med Campadre en gång gjorde strulade det lite med frakten, men varorna kom tillslut och kanske något man kan stå ut med när man får saker till halva priset. Svarta plastbestick i rokoko-stil, röda plastglas (fråga mig inte varför jag köpte dem … de matchade väggen i köket antar jag) samt en ny stavmixer från Bodum köpte jag därifrån.

Sist, men inte minst, har jag köpt en läsplatta efter förslag från en ny assistent. Bekvämt att slippa bläddra i tjocka, tunga böcker. Och att kunna låna böcker via datorn. En Sony med pekskärm blev det tillslut. Extremt skönt att läsa e-ink istället för på vanlig skärm. Köpt på Bokus.

Kommentera

