Sovrum och IKEA

Sovrummet håller just nu på att renoveras. Yey! La ut en annons på en offert-sida och fick alldeles för mycket svar. Det kommer bli superfint tror jag. Lite nya grejer är inköpta. Den som har minnet med sig kommer kanske ihåg att jag letade prylar redan i somras men att jag då inte köpte nåt. Däremot har jag samlat på mig lite under hösten. En IKEA-tur har jag tydligen hunnit med, men jag minns faktiskt inte riktigt vad jag köpte där … fler blommiga stora lådor till klädkammaren om jag inte minns helt fel, samt en pläd och en piedestal som kommer pryda sin plats i mitt sovrum.

Sedan gick jag loss lite på HM Home. Fick lite småpanik när jag insåg att det lila överkastet inte fanns i den mindre storleken, så jag chansade på det stora. Vilket som tur var blev lyckat! Lite fina kuddar, fodral och örngott följde också med det inköpet.

   
   

Lite dyrare än grejerna HM var det nya påslakansetet från Estride. Minst sagt! Trots att jag lyckades få det för inköpspris blev prislappen ungefär 2500 kr. Men det är väldigt skönt, en blandning av siden och bomull. Och väldigt fint, ljusrosa. Precis rätta glatta ytan har det också.

Sedan köpte jag ett tjockare silkesvaddtäcke hos SidenSelma, och jag fick en silvergrå silkesvaddpläd i julklapp. Sover jag bra eller sover jag bra nu?😉

Ja… och med allt detta fina gick det ju inte att ha tråkigt handtag på garderoberna längre. Problemet är ju att det inte är helt lätt att hitta lite finare handtag i Sverige. Knoppar finns det massor av, men inte handtag. En av mina deviser är ”Google and you’ll find”. Och det gjorde jag, i USA. Tull och frakt kostade mer än själva handtagen, men visst är de fina?

Kommentera

