Äntligen ny madrass

Igår åkte jag iväg på en ny madrassjakt, eftersom IKEA har slutat med sina skummadrasser i 120 cm. Det slutade med att jag skar bort en bit för att försöka hitta någon liknande. Smått jobbigt när de ej har öppet köp, och inte ens en provmadrass i butikerna… nåja, på JYSK hade de en som vi kom fram till liknade den jag hade i hårdhet. Fast så klart inte på den JYSK jag var på. Men den fanns i Bromma, vilket var ok eftersom det var på vägen hem. Sen visade det sig att det inte var så ok längre. Det var helt omöjligt att hitta dit! Skyltar någon, vad sägs om det?! Efter att ha kollat på kartan ett antal gånger, kört runt på industriområden, genom villaområden och muttrat en hel del valda ord (samt tänkt desto fler) kom vi tillslut fram. Nu har jag min madrass, men aldrig att jag åker ut dit igen. Aldrig!

Häromveckan köpte jag för övrigt ett par nya byxor från HM. Egentligen blev det snarare ett byte för ett par jag köpte tidigare hade gått sönder. Deras mode är perfekt för mig. Extremt många byxor med resor och mer rymlig passform upptill. Bruna är de i alla fall… däremot kan jag inte hitta någon bild… men de kommer matcha min damasker jag beställt från Etsy.

Kommentera

