Hattfnatt och buzzfuzz

Jag har rätt länge haft ett hattdille, som tyvärr sällan (aldrig typ) har fått stillas eftersom hattar i one-size aldrig passar. Eller damhattar överhuvudtaget. Och särskilt många modister finns det ju inte i vårt avlånga land. Men nu när jag hittat till Etsy så har plötsligt det problemet löst sig. Där finns finfina hattar i alla möjliga storlekar. Jag började med en rätt billig hatt, från Old Man’s Pants, att ha när solen steker, med det finurliga att den färgade blomman går att byta ut. Tre färger fick man med, men jag tänkte göra fler så fort jag har varit på Panduro och köpt lite filttyg. Fler hattar lär det bli i framtiden.

Sedan har jag lyckats med att bli väldigt populär hos Buzzador och testar nya produkter mest hela tiden.

Absolut-Torr-kampanjen är nu avslutad, och den måste ju sägas vara en flopp. Det var för många med negativa erfarenheter för att jag vågade testa själv… och inte så många andra heller.

En annan avslutad kampanj är Pepsodent White Now. Tydligen ska den blå färgen i tandkrämen göra att tänderna upplevs som vitare. Tveksam på det dock. Däremot blir allt, inkl. handdukar, som den kommer i kontakt med blå. Lite störande. Tandkrämen är annars helt ok.

En kampanj som inte är avslutad är den med Philips SoniCare HealthyWhite, som är en sådan som man var tvungen att köpa produkten till ett reducerat pris. Eftersom jag tyckte att min gamla eltandborste började bli dålig och hade funderingar på en ny hoppade jag på kampanjen. Och jag måste säga att jag är väldigt nöjd. Borsthuvudet är mindre vilket gör det mycket enklare att komma åt. Den har också en white-funktion men har bara testat den nån gång. Tycker det är rätt trist att borsta så efter två minuter så har jag definitivt tröttnat och vill inte lägga ner mer tid på tandborstning (nämligen först då funktionen sätter igång).

Sedan ska jag visst testa Independent PPM nu. Kan ju ge dem ett tag. Har annars en annan pensionsväljare, men som sagt… testa kan man ju. Finns ju ej så mycket pengar att förlora än så…

Till sist är jag med i Knorr Bag of Taste-kampanjen som pågår. Igår testade jag det för första gången, och det blev riktigt lyckat. Chicken BBQ blev det och till detta slängde jag ihop en potatissallad med senapsvinegrette och sugar snaps. Mumsigt!

Appropå mat… måste bara rekommendera Coops Vår Middag. De allra flesta maträtterna är ruggigt goda, och dessutom enkla och snabba.

Kommentera

