Shoppingmätt

Eller ja, kanske inte … jag känner inte ett starkt behov av nya kläder (eller så är det för att Gina Tricot inte kommit med något nytt som fallit mig i smaken), men lite shopping har det ändå blivit den senaste veckan.

Häromdan åkte jag och köpte blommor och växter, som blev planterade igår. Så nu börjar verkligen mitt vardagsrum bli fint, och balkongen likaså. Det blev orkidéer, kallor, pelargonier, en ros, en drös penséer, nån grön växt, en lavendel, en påskkaktus (som ju även kan heta julkaktus etc.), en rosenlisa samt en rododendron som jag chansar ska överleva i en kruka på balkongen. Det saknas en stor växt i ena hörnet av vardagsrummet, plus att jag nog vill ha någon eller några större växter på balkongen. En syrén vore fint. Sen så slängde jag massa blommor så nu ekar mitt köksfönster rätt tomt. Tror jag ska odla lite tomater, chilli och sådant där nu under sommaren, så har jag vinterförvaring åt balkongblommorna. Hur som helst var den vita krukan som jag köpte till penningträdet en hit. Nu känns det mycket bättre.

Jag beställde även lite prylar på Eleven häromdan, som jag hämtade idag. En färgad hudkräm från Boots no7, en puderpuff samt ett triokit med bronzer, rouge och high-lighter från Too Faced. Det resulterade dock i lite shopping på Lindex. En bikini samt några söta sockor och caprileggings.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kommentera

