Ljusterapi – javisst

Idag kom mitt senaste inköp, eller ja … jag buzzar om den på Buzzador, men då den inte var gratis utan bara mycket billigare för oss som blev uttagna till kampanjen, så var det ju ett inköp. Hur som helst, det är en liten, portabel ljusterapilampa. Philips GoLite Blu heter den.


Den är ungefär 10x10x2 cm, så den tar knappt någon plats. Och en liten väska medföljde så man kan ta med den. Jag var naturligtvis tvungen att prova den så fort den kom hem (som vanligt var assen tvungen att hämta den åt mig eftersom Posten inte kan skaffa fram ett utlämningsställe på närmare håll, plus att det nu är snö ute). Först hade jag den 15 minuter på den ljusstyrka som den var inställd med, men jag saknade ljuset och satte den 30 min på högsta. Väldigt ljust kan jag säga, det går knappt att titta på den då. När den tiden hade gått kändes det som det räckte, så då tog assen över den. Och blev jag något piggare då? Tja.. jag är inte trött nu i alla fall, vilket jag brukar vara den här tiden. Speciellt om jag gått upp tidigt som jag gjorde idag. Ska bli spännande och se framöver om det kommer bli en trend.

Har läst lite omdömen om den på nätet och det verkar som att folk tycker den fungerar. Hoppas, hoppas. Kanske till och med slipper post-tenerife-syndromet senare i vinter.🙂

Kommentera

