Hemmet börjar arta sig

Idag gjorde jag en storstädning av vardagsrummet. Så nu ser åtminstone det okej ut. Ska köpa lite mer växter – orkidéer och några stora träd att ha i två hörnor. Och möjligtvis en golvlampa. Samt en skorstensfri öppen spis. Mysigt värre när det är kallt. Kan dock inte bestämma mig om jag ska ha sån som går på bränsle eller el …

Har förövrigt möblerat om så nu känns det bättre. Flyttade soffan och då plötsligt kom det till mig. Två av bokhyllorna skulle passa mycket bättre i köket. Så nu är det nästan ordning där också.

Kök ja… jag har precis installerat en ny diskmaskin. Köpte den billigaste jag hittade, men den hade precis det jag sökte (program med temp. under 40 grader). Vitvarumäklarna måste jag trots allt rekommendera. Billiga prylar och gratis hemkörning och har man hiss kommer de ända in i lägenheten med prylarna. Snabba är de också. En Bosch med modellnummer SGU44E42SK för 3990 kr.

Sedan … jag måste erkänna det. Jag knarkar Campadre. Igår kom första leveransen, av de tre beställningar jag lyckades göra på en vecka. En handväskinsats från Exerro. Nu blir det mycket lättare att byta väska utan riskera att glömma något väsentligt. Väntar med spänning på resten av grejerna.

Kommentera

