Handy man me

Var en sväng till Clas Ohlsson – en av guds gåvor till folket – och införskaffade mig en hammarborr. Smått skrämmande verktyg, och faktum är att man känner sig som en dum blondin när det tar en kvart att fatta hur man sätter fast handtaget … nåja, testade i Röda rummet (en klädkammare) och se, det blev ett hål i den stenhårda väggen. Yey! Sen behövde jag ju egentligen inget hål där, men … Han blev i alla fall döpt till Chuck.

Köpte också nya spännband till rampen, spackel på tub samt ett storpack tandborstar till städning (inga kommentarer om det tack).

Sedan fick jag gå en sväng till John Wall – ytterligare en guds gåva till folket – eftersom föregående affär hade slut på duschar man sätter på handfatskranen. Den tidigare jag hade gick sönder i fredags, och jag kan inte leva utan den. Så går det när man är ett skröppel som jag.

Apropå skröppel … gick även in på Åhlens en sväng och köpte fler av deras silvriga, snygga plastbestick. Och så väntar jag på lite grejer från Varsam. Extra långa sugrör, sugrörshållare, en knäkudde och lätta glas. Borde komma till veckan.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Karin
    Maj 23, 2010 @ 17:48:53

    Varför inga kommentarer till tandborststädning, är ju suveränt till kranar, element, duschhål, gamla spisar och tangentbord. OCH jag har absolut inget städdille, nej då.
    Varsams knäkudde är ikväll bokad till en gin o tonic samt en god bok.
    Mer shopping åt folket!

    Svara

Kommentera

