Londonshopping

Nyss hemkommen från en tur till London, som mestadels bestod av shopping. Precis vad jag behövde efter massa jobb, även om det känns otroligt ytligt. London är av någon anledning en stad där jag alltid hittar massor med kläder och smink, så också denna gång.

En tur in på Esprit resulterade i två eller tre  nya toppar och två yoga-byxor. Inte mitt fel att en anställd gick och letade upp massa kläder som var i precis min smak. GAP är också ett måste. En pyjamas, en supermjuk T-shirt, två huvtröjor, en parfym och … något mer var det. Världens sötaste gula kjol med tranor inhandlades på River Island, tillsammans med en top med trycket ”Always Unique – Never Ordinary” (produktnr för de som vill se dem på deras hemsida är 591035 och 588875). Till och med Zara var en rolig affär i London. Jag som aldrig hittar något där här i Sverige. Trots det blev det nog bara ett par baggy-jeans därifrån. Marks & Spencers har underbara underkläder. Tre såna där sköna trosor som jag bloggade om sist för £10! Varför köpte jag inte fler? Ett par söta strumpor åkte också med. Säkert köpte jag mera kläder men jag kommer inte ihåg exakt vad för tillfället.

Jag älskar ju apotek av alla de slag och Boots ligger som tur är bara ett stenkast ifrån hotellet jag alltid bor på i London. Där inhandlades Boots No: 7 Protect and Perfect – dagkräm, nattkräm och serum. Dessutom fick man ett sminkkit på köpet, med exakt den nyans på ögonskugga jag varit ute efter. Sedan köpte jag en skum spray för torra ögon. Saken är den att man sprayar på stängda ögon, så hur den funkar vette tusan. Men uppfriskande är den.

En duschgel (Yuan Zhi) från Molton Brown var också ett måste. Luktar ju så gott, även om den är svindyr. Och tillsist – nagellack. På Harrods fanns några av nyanserna jag ville ha, men på Selfridges hade de ett stort OPI-stånd. Så det blev totalt 10 nya lack, varav 4 miniflaskor, samt en stor flaska DripDry. Nyanserna är: Jade is the new black, Bling Dynasty, Meet me at the star ferry och Dim sum plum från kollektionen Hong kong; Absolutely Alice, Thanks so muchness, Off with her red samt Mad as a hatter från Alice i underlandet-kollektionen (miniflaskor); Mavala red och Happy anniversary som väl inte tillhör någon direkt kollektion. Just nyss målade jag naglarna i Jade is the new black med tippar i Bling Dynasty. Nice!

Sedan en del presenter och te så klart! Och så var ett antal tusenlappar bara borta …😉

Kommentera

