Diverse inköp sedan i vintras

Har inte hunnit blogga om min shopping på ett bra tag. Så går det när man jobbar som en galning. Eller ja, sitter framför datorn i 8 timmar på jobbet, vilket gör att jag inte har superlust att sitta där ytterligare timmar. I alla fall inte för att skriva. Nätshoppa har dock gått bra.😉 Och den enda shopping jag har kunnat ägna mig åt under tre insnöade månader.

Den dyraste prylen som intagit mitt hem är en 27 tums IMac. Han är döpt till Luke och ser ungefär ut som på bilden nedan. Ganska exakt egentligen. Just nu står han dock nerpackad i väntan på en omöblering, som jag kom på att jag skulle göra efter en vattenskada i vardagsrummet. Stackarn … bo i en låda i tre månader …

Lukes lookalike - ja, en IMac helt enkelt

Den blev dock aningens dyrare än vad jag tänkte först. För jag måste ju ställa den någonstans. Ett matchande skrivbord. En tanke var The Tank. Lite väl saftigt pris dock. Sedan gick jag ned till Thinner. Sjukt läckert bord det med, men fortfarande aningens för dyrt. Så för en vecka sedan gick jag till Nordiska Galleriet och beställde ett Monterey, men vitt såklart. Kanske inte lika snyggt som de andra, men matchar bokhyllesystemet Montana som jag så klart blev förälskad i så fort jag såg. En organisationsfaschists dröm. Den kommer i sinom tid skulle jag tro.

Tillräckligt snyggt skrivbord, men den är vit som jag ska ha

Men sedan matchar ju inte väggarna längre. Eller jo, egentligen. Men till allt detta har jag spanat in tapeten Viola från Eco i kollektionen Eco Wall. Den bara skriker ut ”JESSICA!”. Så den måste ju införskaffas också. Som sagt, dyr dator …

Fin tapet i mina färger

Vadan mer … ? Jo, ett nytt köksbord är också beställt. Såg det hos en av de jag intervjuade för jobbets räkning, och det var himla bra. 77 cm högt och runt. Perfekt. Och vad som var mer perfekt var att inredningsbutiken Chilli precis öppnat i Stockholm, så jag slapp ta omvägen runt Uppsala för att köpa bordet.

Runt fint matbord

Sedan tog jag en repa på favoritnätaffärerna Ellos och Haléns, samt lite otippat H&M. Minns knappt vad jag köpte därifrån längre, och hälften åkte som tur var tillbaka (a bit carried away där ett tag so to speak). Och just det, Strawberrynet också, för schampo och annat nödvändigt. Nej, jag åker inte på tull, och om jag skulle göra det är det bara att maila kvittot till dem så får man pengarna tillbaka. Och ja, det är så billigt där. Exempelvis Redken-schampo för 130 kr istället för 270 kr.

Till sist ytterligare en sak värt att nämna är trosorna jag hittade på Twilfit förra veckan. Laserskurna kanter. Helt underbart när man sitter hela dagarna! Som jag har letat efter nåt som inte skaver. Sloggi har sina varianter, och Twilfit sin. Båda köptes och ska noga utvärderas, men jag måste säga att jag är nöjd hittills. Fick dessutom en tvättlektion där. Vita underkläder är färgade vita, därför de får en dassig grå färg så småningom. Man får absolut inte använda blekmedel, utan enbart kulörtvättmedel. Dessutom täpper sköljmedel till porerna i microfiber, så de ej andas längre. Plus att övriga syntentmaterial förstörs. Sköljmedel enbart till lakan och handdukar. Hu, hur ska jag klara mig?

Sloggis hipster i bomull med laserskurna kanter.

Twilfits laserskurna trosor. Finns i tre modeller.

Kommentera

