Semestershopping

Jag har semester för tillfället, och då jag har fått en nytt jobb jag börjar i slutet av augusti (med högre lön), har det blivit en del shopping på sistone. Bered er på ett långt inlägg helt enkelt. ;-)

Tror vi tar det i omvänd kronologisk ordning. Igår gick jag in på Åhlens för att köpa nya ansiktstvättsvampar. Och vad stod där om inte min rosa fåtölj, de som sagt att den inte skulle komma in på just det varuhuset. Men inte nog med det. Den hade en kompis nu också. Hedda fotpall. Var helt enkelt tvungen att köpa den. :-)

Dagen innan gick jag till relativt nyöppnade Boots på PUB. Inte som Boots i London så klart, men dock … det är ju ett apotek. Där inhandlades älskade Boots no:7 (dagkräm, nattkräm och serum), en sovmask (fick dock klaustrofobi av den), deras egna tandkräm samt näringsdrycker (äter dåligt vid varmt väder så det tänkte jag kunde vara en bra idé). Sedan råkade jag gå igenom en hälsokost som reade ut en massageapparat med infravärme jag tänkt köpa. Så det blev en sådan (OBH Nordica Double Action Massager).

Sedan handlade jag lite på Provrummets rea. En topp åkte tillbaka för jag fick tankarna till Alla vi barn i Bullerbyn, och det är ju inte riktigt jag. En annan topp köpte assen som jobbade för den hade konstig passform. Men tre toppar och en klänning blev det i alla fall, för under 300 kronor. Me like!

Två par skor ifrån Ballerina Closet har det också blivit. En relativt nyöppnad nätbutik som, vilket namnet antyder, enbart har Ballerina skor. Mjuka men samtidigt billiga. Good thing!

 

 

Det har också blivit nödvändig shopping på Clas Ohlsson där jag fick tag på en relativt snygg brevkorg (måste köpa en till), samt skruvar till att sätta upp mina tavlor. En tur på Panduro hann jag också med den dan, och jag har nu lite fler färger på blommorna till min hatt, samt papper till mitt lamppyssel (ska hänga i köket). Måste dock hitta nåt annat än dubbelhäftande tejp till pappret, då det jag köpte inte fäste ordentligt med det.

Har också köpt nödvändigheter på Strawberrynet. Redken schampo och balsam, Clinique ansiktsvatten samt Dermalogica Cleansing gel. Men det var nog alles tror jag. En vecka kvar på semestern dock… ;-)

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Anna-Lee
    Jul 10, 2011 @ 17:38:11

    Bra att assen har kpnstig passform dårå… Haha! Tur att jag inte vet vilken Asse det var, så jag kan retas lite.

    Ska bli spännande att se vad som kommer upp här nästa vecka… En rosa kudde kanske?

    Svara

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 137 andra följare

